3. projektni dan v sklopu projekta Utrinki na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

V sredo, 19. 3. 2025, smo na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica v sklopu projekta Utrinki izvedli 3. projektni dan v inovativnem oddelku 2. B v obsegu 6 ur.  

Pričeli smo z dejavnostmi v jutranjem varstvu, kjer so učenci spoznali, da računalniške slike sestavljajo piksli. Nato so po navodilih binarnega zapisa števil v prazno mrežo barvali piksle, rezultat barvanja kvadratkov je bil računalniški mozaik. Sledila je aktivnost v tandemih, kjer je moral eden izmed učencev podajati ukaze drugemu učencu, ki je v prazno mrežo po navodilih barval kvadratke in ustvaril barvno sliko.

maksica
Slika 1: Spoznavanje pikslov
maksim
Slika 2: Nastale računalniške slike

Pri učni uri matematike so učenci z orientacijo na mreži in v prostoru utrjevali svoje znanje o geometrijskih likih in telesih. Z igro Tri v vrsto so prepoznavali in razvrščali geometrijske oblike v mreži. Nato so se orientirali na mreži na tleh učilnice, kjer so s pomočjo verbalnih navodil premikali oblike in jih umeščali na prava mesta. Pri igri Sličice v mreži so učenci uporabljali robotke podjetja Legama, mTiny, s pomočjo katerih so s podajanjem ukazov uvrščali sličice geometrijskih oblik v mrežo.

1 15
Slika 3: Razvrščanje geometrijskih oblik v mreži
3 14
Slika 4: Igra Sličice v mreži s pomočjo mTiny robotkov

Sledila je učna ura športa, pri kateri smo povezali gibanje in razmišljanje o programiranju. Učenci so po skupinah ustvarili kartice za sestavo svojega programskega jezika, ki so vsebovale »start« za začetek programa, sličice treh gibalnih vaj in zaključno kartico s končnim položajem. Učenci so kartice razporedili v zaporedja, poskušali razvozlati programe drugih skupin, nato pa naloge izvedli.

IMG 7723
Slika 5: Ustvarjanje kartic za sestavo svojega programskega jezika
IMG 7732 1
Slika 6: Izvajanje gibalnega programa

Pri učni uri angleščine so učenci na urejevalni mreži algoritmično razvrščali črke, kodirane s števili od 1 do 6, in tako sestavljali angleške besede. Sledila je aktivnost s pomočjo geodrevesa, s katerim so morali učenci z ukazi za smeri v angleščini dekodirati imena družinskih članov deklice Suzy, ki so manjkala na njenem družinskem drevesu.

Anja2
Slika 7: Algoritmično razvrščanje kodiranih črk
Anja 1
Slika 8: Dekodiranje s pomočjo geodrevesa

Zadnji šolski uri smo namenili robotkom Lego Education Spike. Učenci so po navodilih sestavljali strukture iz kock in jih preko prenosnega računalnika programirali in jim dajali naloge. Učenci so s pomočjo izobraževalnega seta Lego Spike doživeli kreativno učno izkušnjo, s katero so kritično razmišljali in reševali probleme.

20250319 112345
Slika 9: Predstavitev programa Lego Spike
20250319 113957
Slika 10: Sestavljanje struktur Lego Spike

Medpredmetno načrtovane učne ure projektnega dne s pestrimi aktivnostmi so učencem omogočile nove izkušnje, ki so jih spodbudile h kritičnemu in kreativnemu razmišljanju, reševanju problemov in učinkoviti komunikaciji s sošolci. Učenci so preživeli razburljiv dan, poln novega znanja in veščin, ki jim bodo pomagale pri soočanju z izzivi v digitalnem svetu ter pri razvijanju inovativnih rešitev v različnih življenjskih situacijah.

Zapisala: koordinatorica projekta, Jana Ceder

Visited 34 times, 1 visit(s) today

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja