FORMATIVNO SPREMLJANJE V 1. RAZREDU

S formativnim spremljanjem se z učenci seznanimo v 1. razredu že pri osnovnih navodilih kot je npr. postavljanje vrste, hoja po šoli vrsti, urejenost poličke v razredu, obnašanje pri malici, pri pouku in pri igri ipd.

V nekaterih učnih sklopih nam pride formativno spremljanje še posebej prav, saj imajo učenci veliko bolj jasno sliko o svojem znanju in možnostih napredovanja. Tako npr. vsako leto postavimo glaskovalne stopničke, kamor se učenci postavijo glede na predznanje glaskovanja posameznih besed. Med poukom so zato zelo motivirani za delo, saj se zelo veselijo, ko se lahko premaknejo na višjo stopničko in opazijo svoj napredek. Kasneje dodamo tudi bralne stopničke.

Slikovno podporo oz. kriterije uspešnosti si vedno narišemo, ko se učenci pripravljajo na govorni nastop. Sami podajo ideje, kaj je pomembno, da bo njihov govorni nastop uspešen. Na spodnji sliki so kriteriji za govorni nastop, kjer so učenci v štirih povedih pripovedovali, kaj so počeli v enem dnevu med počitnicami. Pomembno je, da kriterijev uspešnosti za mlajše učence ni preveč, saj jim bi težje sledili.

Dostikrat pa se poslužujemo tudi samovrednotenja, kjer učenci glede na dane in zapisane kriterije, ocenijo sami sebe. V spodnjem primeru smo samovrednotenje izvedli pred načrtovano dejavnostjo (slika – ocenili so, koliko o tem že vedo in kako dobri so že v tem), po izvedeni dejavnosti pa smo izvedli še eno samovrednotenje in učenci so lahko primerjali svoje ocene pred in po aktivnosti. Zopet so ugotovili, da so bili zelo uspešni, da so se s sodelovanjem in aktivnostjo tudi veliko naučili.

Alenka Čokl, Osnovna šola Planina pri Sevnici

11 thoughts on “FORMATIVNO SPREMLJANJE V 1. RAZREDU

  1. Nina
    10. 12. 2023 at 20:33

    Formativno spremljanje … je bil kar izziv, ko smo ga začeli uporabljati tudi v vrtcih, sploh zapisi končnih evalvacij po elementih FS. Je bila kar sprememba … seveda, na boljše.

  2. Urška
    11. 12. 2023 at 16:29

    Zanimive rešitve formativnega spremljanja pri mlajših učencih, ki še ne berejo. Ob pomoči slikic in simbolov tudi najmlajši zmorejo opraviti korake FS.

  3. Renata
    11. 12. 2023 at 17:44

    S formativnim spremljanjem lahko otroku približamo učenje. Prav je da se ga lotimo po korakih, Najbolj všeč mi je, ko otroci ob FS spoznajo svojo pot učenja in njihov napredek

  4. Natalija
    11. 12. 2023 at 19:49

    Premagovanje stopničk zelo poveča motivacijo učencev za delo.

  5. Urška
    12. 12. 2023 at 07:12

    Zanimivi primeri za mlajše učence, ki še ne znajo brati, vendar s sličicami in simboli hitro usvojijo korake FS.

  6. Tanja
    12. 12. 2023 at 07:39

    Zelo dobro predstavljanje formativno spremljanje.

  7. Natalija
    12. 12. 2023 at 20:15

    Odlično prikazan napredek v znanju za učence. Deluje zelo motivacijsko.

  8. Diana Drobnič
    13. 12. 2023 at 11:53

    Všeč mi je, da v razred vpeljujete tudi samovrednotenje. Res je pomembno, da znajo učenci že sami oceniti svoje znanje oz. da se jih k temu spodbuja. Želim vam uspešno delo še naprej.

  9. Saša
    14. 12. 2023 at 19:10

    Zelo zanimiv primer FS za mlajše učence.

  10. Anja Gaber
    17. 12. 2023 at 10:53

    Zelo dobro in praktično predstavljene stopnje formativnega spremljanja.

  11. Polona
    17. 12. 2023 at 13:18

    Zelo so mi všeč glaskovalne stopničke, verjamem, da so učenci bolj motivirani.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja