
Obstaja kar nekaj različnih aplikacij, ki jih lahko uporabljamo v razredu, ko želimo od učencev hitro dobiti odgovore. Vse te aplikacije pa se nanašajo na pametne mobilne naprave, ki jih morajo učenci prinesti od doma ali pa jih mora priskrbeti šola. Pri tem lahko naletimo na težavo, ko otroci s seboj ne prinesejo svojega telefona ali pa šola na more zagotoviti dovolj pametnih mobilnih naprav. Ena od rešitev je delo v paru ali v manjših skupinah, vendar so pri tem prisotne tako pozitivne kot tudi negativne plati.
V tem prispevku lahko spoznamo aplikacijo Plickers. Aplikacija je zasnovana, tako da jo uporablja samo učitelj, učencem pa mora natisniti vsakemu po en list papirja. Te liste seveda lahko plastificiramo in uporabimo večkrat. Prav tako pa ni obvezno, da učenci sodelujejo posamezno, lahko seveda delajo tudi v parih ali skupinah, odvisno od narave dela in učiteljeve izbire.
Potrebščine
Celotna ideja je, da si učitelj na pametno napravo – telefon ali tablični računalnik, z vgrajeno kamero, namesti aplikacijo. Poleg aplikacije in telefona je potrebno imeti neko napravo, na kateri so podana vprašanja in odgovori. To je lahko računalnik in projektor, večji ekran, televizor ali kaj podobnega. Prav tako vsak učenec dobi svojo kartico oziroma list papirja, na katerem je natisnjena QR koda. To kodo lahko dobimo na spletni strani aplikacije in jo lahko natisnemo ali pa naročimo preko spleta.
Učenci dobijo QR kodo na listu papirja, ki se jo lahko obrne na vse štiri strani. Vsaka stran pomeni svoj odgovor na vprašanje – A, B, C, D. Te kode na listih so različne, kar pomeni, da ima vsak učenec svojo identično kodo in posledično učitelj na koncu za vsakega posameznika ve, na katero vprašanje je odgovoril pravilno in na katero ne.
Postopek
Učitelj se mora na računalniku prijaviti v samo aplikacijo, kjer lahko ustvarja razrede in vanje dodaja učence. Vsakemu učencu se nato ustvari številka, ta pa je nato povezana z določeno QR kodo.
Ko so učenci dodani, se lahko začne dodajati vprašanja. Na ta vprašanja je potrebno dodati do 4 različne odgovore, med katerimi je en pravilen. Ko se aktivnost izvaja v razredu, učitelj s kamero v aplikaciji na telefonu poskenira vse kode, ki jih učenci dvignejo v zrak, odgovori pa se konstantno prikazujejo na velikem zaslonu, kjer je bilo pred tem prikazano vprašanje.
Sama aktivnost je primerna tako za prve razrede osnovne šole, pa vse do odraslih poslušalcev, ki se lahko s tem prav zabavajo.
Lepa razlaga celotnega postopka priprave se nahaja na: https://youtu.be/320QHqcc88k.
Super aplikacija!
Uporabljam jo pri vseh predmetih, predvsem ko imamo ponavljanje, utrjevanje snovi. Učencem je zelo všeč, preprosta uporaba in zanimiva učencem.
Sicer Plickersa ne uporabljam, za to potrebo bi sama vseeno uporabila MS Forms. Z njim lahko narediš zahtevnejše teste, prav tako bi lahko zelo hitro pripraviš vprašalnik, prejmeš odgovore in tudi njihovo statistično obdelavo.
Zdi se mi super aplikacija, ki bi jo uporabila za ponavljanje oziroma utrjevanje snovi.
Zanimiva aplikacija, s katero bi lahko na hitro ponovili kakšno snov.
Aplikacije še ne uporabljam. Mi je pa v izziv. Zdi se mi zanimiva, predvsem pa učenci niso vezani na mobilno napravo (v primeru, daje še nimajo), zato je tovrstna aktivnost primerna tudi za učence 1., 2. triade.
Zanimiva aplikacija, enkrat sem jo že nekje zasledila, a nisem najbolj razumela delovanja. Sedaj vidim, da je super ideja za hitro povratno informacijo o razumevanju snovi. Super je, ker učenci ne potrebujejo ničesar!
Glede na to, da imam pri utrjevanju in preverjanju znanja pogosto dileme koliko učencev je resnično usvojilo snov, bi z aplikacijo Plickers lahko na hitro prišla do pregleda stanja. Verjamem pa, da bi bilo to tudi za učence popestritev.
Aplikacija je zelo uporabna, pogosto jo uporabljam pri pouku, predvsem, ko želim preveriti predznanje učencev ali preverjam znanje. Učenci so se aplikacije navadili, predstavlja jim popestritev.
Super aplikacija!
Uporabljam jo pri vseh predmetih, predvsem ko imamo ponavljanje, utrjevanje snovi.
Aplikacija se mi zdi uporabna za začetek ure, za brainstorming. Sama uporabljam mentimeter, ki je podoben. Zelo pride prav za tiste učence, ki se ne upajo izpostavljat ali bojijo, da bi odgovor bil napačen ali bi se mu kdo smejal. Uporabno je tudi za utrjevanje snovi, ponavljanje.
Super aplikacija.
Predvsem za ponavljanje snovi.
Aplikacije do sedaj nisem poznala, Verjamem pa, da je zelo uporabna. Nameravam jo preizkusiti.
Zelo uporabna aplikacija, ki je še ne poznam. Zelo dobra ideja, ki bi bila uporabna v našem razredu, saj učenci pri nas v šolo ne prinašajo mobilnih telefonov. Zagotovo jo bom uporabila.
Aplikacijo sem že uporabila. Je priročna, saj takoj dobiš povratno informacijo. Je tudi zanimiva, sploh za učence.
Aplikacijo sem spoznal predkratkim. Zdi se mi uporabna za motivacijo, ponavljanje in utrjevanje snovi.
Zelo uporabna aplikacija. sama je še nisem uporabila, jo je pa sodelavka pri utrjevanju in vsak učenec takoj dobi povratno informacijo o uspešnosti reševanja nalog. nameravam jo tudi sama preizkusiti.
Aplikacijo poznam in je super. Imam pa težavo, imam številčne razrede. Kako vsem hitro preskenirati odgovore? Ali določim učence, ki bi mi pri tem pomagali? Ima kdo kakšen predlog?
Aplikacije še ne uporabljam, mi je pa v izziv, da jo pri utrjevanju snovi v kratkem uporabim pri mojih učencih.
Aplikacija je super. Pred leti sem jo spoznala na senčenju v Španiji. Žal delam z mlajšimi učenci zato se poslužujem drugih načinov.
Super aplikacija. Žal delam z mlajšimi zato se poslužujem drugih načinov preverjanja znanja.
Aplikacija je vsekakor zanimiva. Spoznal sem jo na enem seminarju, kot dober argument so navedli, da so dijaki dejansko aktivni, vsi nekaj odgovorijo, prav tako pa ne vidijo, kaj odgovori kdo drug. Aktivnost je primerna, kadar nimamo na voljo elektronskih naprav za vse dijake, drugače je smiselna apliakcija tudi Kahoot ali katera druga v obliki kviza (Socrative, Nearpod)
To je res super aplikacija, zelo prav pride pri mlajših učencih, ki nimajo še mobilnih naprav. Res je, da prvič porabiš več časa za razlago samega postopka uporabe, ampak potem pa hitro steče. Tudi sama jo večkrat uporabljam za ugotavljanje predznanja in utrjevanje učne snovi pri vseh predmetih. Učenci zelo uživajo, so bolj motivirani in zbrani, najbolj so veseli, ko vsi odgovorijo pravilno in “z neba” padejo konfeti. 🙂
Aplikacije še nisem poznala. Zdi se mi uporabna in bi jo uporabila za utrjevanje/ponavljanje učne snovi.
Zanimiva aplikacija, ki jo bom vsekakor vključila v ure utrjevanja
Se mi zdi, da bi bila aplikacija zanimiva za uporabo. Pri pouku v 3. razredu bi jo lahko uporabila za utrjevanje učne snovi.