
»Duševno zdravje otrok in mladih« je izbrana tema razprav, ki potekajo v šol. l. 2022-2023 v okviru delavnic otroškega parlamenta. Tema je zelo široka in nudi veliko možnosti za razvijanje pozitivnega samovrednotenja in socialnih veščin otrok in mladostnikov. In kako smo se teme lotili z učenci naše šole?
Pri iskanju idej za ustvarjalno delo so si učenci pomagali z uporabo najbolj znane in enostavne tehnike zbiranja idej v skupini, z “možgansko nevihto”. Vsak lahko pove idejo, ki se mu v tistem trenutku utrne, ostali jo sprejmejo brez kritiziranja ali spreminjanja. Cilj je, da pridobimo čim več idej, ki jih sproti ne komentiramo in ne ocenjujemo glede na kakovost ali uporabnost. Svoje ideje so učenci zapisali na list papirja. Kasneje smo skupaj o njih razmišljali, razpravljali in jih tudi kritično ovrednotili. Načrtovali smo program nadaljnjega dela, ki se bo osredotočil na ključne dejavnike za zdrav osebnostni razvoj, s čimer bomo poskušali prispevati k varovanju in krepitvi duševnega zdravja otrok in mladostnikov.




Odlično. Uporabimo na sestanku šolske skupnosti.
Dober uvod za pogovor o duševnem zdravju. Pomembno pa se mi zdi otroke naučiti, da tovrstna orodja za vzdrževanje duševnega zdravja uporabljajo vsak dan.
Tehnika nevihte možgan je zelo dobra tehnika za zbiranje idej in tudi nam da majhen vpogled v to, koliko otroci o tej temi že vedo oz. kašne so njihove ideje in asociacije.
Zelo pomembno je z otroci spregovoriti o duševnem zdravju – na enostaven, njim razumljiv način. Seveda pa pri tem izpostaviti vse vire moči (kdo jim lahko pomaga, ko potrebujejo pomoč).