
Pri pouku na razredni stopnji je vse manj raziskovanja in problemskih nalog, ob katerih bi učenci prihajali do znanja. Vse več učence vodimo in jim dajemo končne rezultate poskusov. V letošnjem šolskem letu pa smo z učenci 2. razredov želeli to spremeniti. Odločili smo se, da bodo učenci sami prišli do končne rešitve.
Pri našem prvem letošnjem poskusu so bili učenci razdeljeni v 4 skupine. Vsaka skupina je dobila 5 različnih vrst jabolk in navodila, kaj morajo narediti pri poskusu. Učenci so morali predvidevati, kaj se bo zgodilo, ko bomo jabolka prerezali na polovico. Ko so zapisali svoja predvidevanja, so jih prerezali na polovico in počakali eno šolsko uro. Ugotovili so, da se šolsko jabolko ni obarvalo na rjavo in je ostal lep, sočen. Večina učencev je predvidevala, da bodo vsa jabolka enako rjava.
Nato smo jabolka, ki so najhitreje porjavela, namočili v raztopino soli, sladkorja in citronske kisline. Vse raztopine so učenci morali pripraviti sami in pripraviti svoja predvidevanja, katero jabolko bo najhitreje porjavelo in katero najpočasneje. Svoja ugibanja so zapisali, nato pa naredili poskus.
Ugotovili so, da je najhitreje porjavelo jabolko, ki je bilo pomočeno v sladkor. Najmanj pa sta porjavela jabolka, ki sta bila pomočena v veliko količino raztopine citronske kisline in soli.
Učenci so s konkretno aktivnostjo in vključenostjo pri izvajanju poskusa veliko bolj sledili in vključili svoje razmišljanje, kot če bi jim poskus le predstavili ali pa bi ga naredil učitelj. Učenci s svojim predvidevanjem in sklepanjem hitreje in bolj učinkovito usvojijo svoje znanje.
Učence v fazi konkretnih operacij moramo upoštevati in jim nuditi to možnost, da stvari poizkusijo sami. Hkrati jih moramo navajati na samostojno delo in reševanje problemskih nalog, saj so učenci v današnjem času velikokrat le vodeni in so jim rešitve dane na dlani.
Karin Mezek



Članek je zanimiv in poučen. Poskus z jabolki je preprost, saj je prvi v tem šolskem letu, kot pravi učiteljica in je primeren njihovi starosti. Učiteljica izhaja iz lažjega k težjemu.
Jabolka so otrokom blizu, saj so se s tem sadežem že vsi srečali in imajo že izkušnje. Torej tema je domača in ni preobširna.
Pohvalno je, da so sedemletniki pred poskusom najprej napisali svoje ugotovitve, tako kot se za poskus spodobi, čeprav so še »nevešči« pri pisanju. S tem se je tudi povečala njihova zvedavost.
Takšnih in podobnih nalog bi moralo biti v šoli vse več, da učenci sami pridejo do željenega rezultata in da se naučijo že od malih nog misliti s svojo glavo.