
Pri pouku matematike in računalništva so pomembne različne stimulacije, da je prijetno in zabavno. Dijake ali učence lahko stimuliramo z uporabo javne, neprofitne organizacije Code.org®, ki je namenjena širitvi računalništva ter spodbuja k udeležbi ženske in manjšine. Uporabimo jo lahko demonstracijsko, kot projekcijo, ali raziskujemo in tekom uporabe usvojimo znanje matematike in računalništva.
Poglejmo si potek konstruiranja pravilnega 8-kotnika s Code.org®.
Delo začnemo s ponovitvijo matematičnih pojmov: večkotnik in pravilni večkotnik, vsota notranjih kotov v n-kotniku, število diagonal v n-kotniku, obseg in ploščina pravilnega n-kotnika, polmer pravilnemu n-kotniku očrtanega kroga, polmer pravilnemu n-kotniku včrtanega kroga, …
Sledi seznanitev s spletno stranjo: https://studio.code.org in predstavitev osnovnih programerskih konceptov in definicij, kot so zaporedje ukazov, ponavljanje, …
Nadaljujmo z raziskovanjem in načrtovanjem pravilnega 8-kotnika s Code.org®.
- Najprej s pomočjo blokov sestavimo kodo tako, da bo “človek” narisal pravilni 8-kotnik. Na preprostem primeru se naučimo uporabljati zanko.
- Za načrtovanje pravilnega 8-kotnika uporabljamo matematično znanje o večkotnikih in njihovih lastnostih.
- Naučimo se orientacije na ravnini: levo/desno, naprej/nazaj, obrat za ustrezni kot.
- Po uspešno končani nalogi dobimo vpogled v kodo z JavaScriptom – posredno se učimo pisanja kode s tem programskim jezikom.
Navedeno je zgolj kratek uvod v prepletanje računalništva in matematike s Code.org®.
V nadaljevanju raziskujte in pravilnemu 8-kotniku včrtajte ali očrtajte krožnico.


Avtorica: dr. Iris Merkač
Prispevek je objavljen za potrebe izobraževanja: Iz šole v splet.