Projektni dan v sklopu projekta Utrinki na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

V torek, 18. 3. 2025, smo na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica izvedli 2. projektni dan v sklopu projekta Utrinki. Dejavnosti smo izvajali v inovativnem oddelku 1. A v obsegu 6 ur.

V jutranjem varstvu so učenci nadgrajevali svoje znanje o algoritmih. V uvodu so z ugankami o pomladi utrjevali smeri naprej, nazaj, levo in desno. Nadaljevali so z aktivnostmi po postajah,  kjer so s pomočjo cvetlic sledili zaporedjem, jih ustvarjali, se v tandemih orientirali na mreži in z ukazi usmerjali čebelico do cilja.

20250318 080144 2
Sika 1: Ustvarjanje zaporedij s cvetlicami
20250318 080102 3
Slika 2: Orientacija na mreži

Sledili sta učni uri programiranja z Lego Education Spike podjetja Legama, kjer so se učenci s pomočjo prenosnega računalnika seznanili s programom in po korakih sestavili poljuben izdelek. Program Lego Spike s svojimi funkcijami nudi celo paleto možnosti, s katerimi spodbuja kreativnost, sodelovalno učenje, učenje skozi igro in omogoča zabavo. S pomočjo ponujenih ukazov in animacij so učenci ustvarili program, s katerim so njihovi izdelki »oživeli«. Avtomobilčki so se vozili, propelerji helikopterjev so se zavrteli, gugalnice so zanihale,  krogle so se odkotalile, senzorji so zaznali barve.

20250318 084208
Slika 3: Sestavljanje izdelkov Lego Spike
20250318 092040
Slika 4: Naši izdelki

Sledila je učna ura matematike, kjer so učenci v uvodu frontalno utrjevali računanje do 10, vključno s številom 0. Na mreži so izračunali račune, vsak pravilen rezultat jim je prinesel del sestavljanke – piksel, tako so učenci s pravilnimi odgovori počasi sestavili računalniško sliko črke L, ki so jo že spoznali. Sledilo je individualno delo na mreži, kjer so učenci s pravilnimi rezultati računov postopoma sestavili skrivnostno sliko. Učna ura se je končala z barvanjem pikslov in ustvarjanjem računalniške slike.

20250318 103018
Slika 5: Utrjevanje računanja do 10
20250318 104752
Slika 6: Iskanje skrivnostne slike z računanjem

Pri športu so se učenci z igro Računalniki se zaganjajo, z izvajanjem ukazov učiteljice, ogreli in razgibali. Nato so po skupinah s pomočjo sličic gibov in številk sestavljali program z ukazi, s pomočjo katerega so se gibali po poligonu. Sledila je aktivnost razhroščevanja, kjer so učenci iskali in popravljali napake v zaporedju gibov.

20250318 113140 1
Slika 7: Spoznavanje sličic z gibi
20250318 114749
Slika 8: Gibanje po poligonu s pomočjo programiranja

Projektni dan smo zaključili z učno uro spoznavanja okolja, kjer so učenci skozi poskuse spoznali agregatna stanja snovi. Učenci so najprej po skupinah razvrščali sličice glede na njihovo agregatno stanje.  S pomočjo poskusov in sličic so učenci spoznali, da lahko snovi prehajajo iz enega stanja v drugo s točno določenimi postopki. Za zaključek ure so si učenci izdelali sladkorne lizike, kjer je bilo potrebno upoštevati vrstni red opravljenih korakov, kot pri programiranju.

20250318 121335 1
Slika 9: Razvrščanje sličic glede na agregatno stanje
20250318 122133
Slika 10: Poskus prehajanja snovi iz enega stanja v drugo

Projektni dan v 1. A je bil zelo dinamičen in poln različnih izzivov, ki so pri učencih spodbujali ustvarjalnost, logično mišljenje in reševanje problemov. Dejavnosti so vključevale naloge, ki so učencem pomagale razumeti osnovne koncepte računalništva, kot so algoritmi, zaporedja, logično razmišljanje, osnove programiranja. Dan je bil poln novih odkritij, ki smo jih povezali s situacijami iz vsakdanjega življenja.

Zapisala koordinatorica projekta, Jana Ceder

Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU.

pro utrinki
Visited 58 times, 1 visit(s) today

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja