
Bivanje v zaprtih prostorih sčasoma utrudi vsakogar, pa čeprav ni fizično aktiven. Zato si moramo odrasli narediti načrt za vsak dan in vanj zavestno vključiti bivanje na zraku. Tudi če smo utrujeni, ali imamo še gospodinjske opravke, je deževno vreme, …
Gibanje je osnovno izhodišče psihofizičnega razvoja OTROKA in vsakega človeka.
Prilagam nekaj idej za aktivnosti v gozdu, oziroma na vsaj večji zeleni površini z drevesi, kjer se lahko otrok svobodno giblje. Vem, da je družinam, ki živijo v bloku, v mestu težje doseči gozd. Če pa imamo možnost oditi do bližnjega gozda ali parka, pa to le naredimo!
Če nimamo možnosti za sprehod v gozdu, pa gremo iz stanovanja in do kakšnega drevesa ob poti.
AKTIVNOSTI:
- OPAZOVANJE(v gozdu, med drevesi). Z otrokom se ustavimo, umirimo. Spodbujamo, da pogled usmeri v vse smeri in v opazovanju vztraja vsaj nekaj časa. Otroka vodimo s kratki navodili in kazanjem s prstom (trening pozornosti, razumevanja, besedišča, vidnega zaznavanja): Poglej drevo, grm,… Opišemo drevo, dele drevesa… kakšni so listi? Kakšna je skorja? Ali vidiš kakšno žival? Kje so korenine?
Večji otroci: pogovarjamo se o jeseni, značilnostih tega letnega časa, imenujemo drevesa, če jih poznamo (bukev, hrast…)
- POSLUŠANJE. Kaj slišiš? Se umirimo in poslušamo. Naštevamo, kar slišimo: avtomobili na cesti, druge ljudi, pokanje vej, šumenje listja, petje ptice ali njeno kričanje, tiho premikanje majhne živali med listi… Spodbujamo, da otrok vztraja v poslušanju in je pozoren čim dalj časa. (trening slušne pozornosti, razlikovanja različnih zvokov, spoznavanje novih vsebin)
- TIPANJE: se dotikamo z rokami, prijemljemo: listje, deblo, travo, mokro zemljo, veje, mah… Odrasli pazimo, da se otrok ne dotika odpadkov ali drugih nevarnih predmetov, kjer bi se lahko poškodoval. Ostalo umazanijo: blato, prah…, pa bomo doma temeljito umili z milom. Dotikanje in spoznavanje različnih materialov z rokami je zelo pomembno. Otrok občuti in tako spozna različne lastnosti in kvalitete v naravnem okolju gozda: mokra trava, mokro listje, vlažen mah, lepljivo blato, groba skorja drevesa,…, hladno, pikasto, gladko, trdo, mehko (Cilji: urjenje fine motorike, zaznavanja z rokami, spoznavanje novih vsebin, večanje besednjaka, trening pozornosti…)
- VONJANJE: tudi nos imamo in otroka spodbudimo, da preko vonja spoznava: kako diši goba, mokro listje, zemlja… Smrdi ali diši??? (trening pozornosti, večanje besednjaka in izkušenj).
- GIBANJE: (Za gibanje in igro v gozdu si naj otrok obleče STARA OBLAČILA, ki se lahko umažejo. Otroku razložimo, kaj lahko v gozdu počnemo in kaj ne. NE lomimo rastočih vej, NE uničujemo rastlin, gob… NE preganjamo živali!) Cilji: urjenje velike motorike in s tem koordinacije, ravnotežja, moči, gibljivosti, natančnosti, pozornosti, sledenja navodilom, sproščanje in doživljanje pozitivnih občutkov zadovoljstva, pozitivne samopodobe, ker mu igre uspevajo.
- Hoja po neravnih gozdnih tleh ali travnati površini, poti, ki se dviguje in spušča, med koreninami… raznolikost podlage spodbuja razvoj velike motorike, koordinacije in pozornosti bolj, kot hoja po ravnih asfaltnih tleh.
- Tekanje in tudi občasno padanje ter pobiranje. Otroka ob padcu potolažimo in spodbudimo!!
- Prestopanje vej, korenin, kamnov
- Preskakovanje nižjih vej ali kamnov
- Hoja po stabilnih podrtih deblih in lovljenje ravnotežja
- Skakanje z višine, z debla ali štora. Skakanje v kupe listja!
- Valjanje v listju, zakopavanje v listje. Odrasli preverimo, da ni nevarnih predmetov!!!
- Plezanje preko podrtih debel
- Brcanje kupov listja, storžev
- Tekanje med drevesi, okrog njih… slalom med drevesi
- Lomljenje vej z nogami: s čevlji pohodimo manjše in večje veje, ki ležijo na tleh ter jih poskušamo zlomiti, tako da počijo.
- Hoja nazaj po gozdnih tleh
- Metanje storžev v cilj (Ciljanje drevesa s storži. IGRA: Kdo večkrat zadene?)
- Skrivanje za drevesnimi debli (SKRIVALNICE! Tudi odrasli se skrije in ga naj otrok išče!) IGRA: Večji otroci: skrivanje večje veje ali storža na omejenem prostoru. Odrasli položi znano vejo nekam med drevesi. Otrok OPAZUJE in poskuša vejo poiskati. Vlogi nato zamenjata.
- Grabljene listja, prenašanje z obema rokama: dela velik kup
- GIBANJE ROK IN PRSTOV (aktivnosti s katerimi urimo moč prstov, aktiviramo obe roki, koordinacijo, spretnosti, sproščanje…)
- Iskanje, pobiranje različnih plodov (kostanji, ježice, želodi, žiri, storži…)
- Pobiranje odmrlih drevesnih vej in vejic
- Lomljenje vej z obema rokama na manjše palčke: odrasli pokažejo, kako prelomimo malo debelejšo vejo preko kolena
- Zabadanje paličic, ki smo jih nalomili v mehko zemljo: naredimo ograjo… Z večjimi vejami lahko zgradimo »hišo«! Odrasli pomagajo in sestavi preprost šotor iz vej, v katerem se otrok skrije…
- Kopanje luknjic s pomočjo palice
- Udarjanje s palico po odmrlih deblih in vejah. Pazimo na varnost!
- Risanje črt, krogov, črk… v zemljo
- Pobiranje različnih jesenskih listov. (Otrok naj nabere različne liste in jih odnese domov. Iz nabranih listov lahko ustvarja različne izdelke!!! )
Tudi jaz sem nabrala listje in ga prinesla domov. Razporedila sem ga po časopisnem papirju, da si ga lažje ogledam.