
Učenci Osnovne šole Pohorskega odreda Slovenska Bistrica
Na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica smo v tednu od 20. 1. 2025 do 24. 1. 2025 izvedli več dejavnosti v sklopu projekta »Utrinki« – Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike.

V inovativnem oddelku 2. b so učenci z logičnim mišljenjem utrjevali orientacijo v prostoru in na mreži. Med različnimi dejavnostmi jih je najbolj pritegnil Lov na zaklad v mreži.


V oddelku 1. a smo izvedli projektni dan v obsegu 6 ur. Dan dejavnosti smo pričeli v jutranjem varstvu, kjer so se nam pridružili starši učencev. Učenci so staršem prikazali čarovniški trik z aktivnostjo Odkrivanje napak, kjer so med 36 karticami bele in črne barve poiskali napako. Nato so učenci skupaj s starši na polju na podlagah z aktivnostjo Omrežje za sortiranje algoritmično razvrščali števila od 1 do 5, vključno s številom 0, in hkrati utrjevali smeri levo in desno.


Sledila je učna ura orientacije, kjer so se učenci po navodilih premikali v prostoru v vlogi gasilcev. Ponovili so smeri in znanje utrjevali z aktivnostmi na karirastem papirju, na katerih so morali pravilno slediti zapisani poti s puščicami. Pravilna rešitev je bila črka določene barve, ki so jo preslikali pod pravo barvo na tabli. Dejavnost smo diferencirali s premetanko, kjer so bralci iz danih črk sestavili besedo.


Nadaljevali smo z orientacijo v prostoru. Učenci so se razdelili v pare s sestavljanko, ki so ji poiskali sliko protipomenke na tleh učilnice. Eden drugega so po prostoru usmerjali do pravilne protipomenke. Za tem so se orientirali na karirastem papirju, kjer so s pomočjo puščic poiskali pravilno pot do slike z nasprotnim pomenom.


Pri naslednji dejavnosti so učenci spoznali, da so slike in pisava na računalniku sestavljeni iz slikovne pike – pikslov. Učenci so zapisali svoje ime s številko, nato so z barvanjem kvadratov ustvarili sliko, kot jo ustvarijo računalniki.


Pri glasbeni umetnosti so učenci ponovili, kaj so ritmični vzorci in se igrali igro Ritmični vlak. S pomočjo slik so utrdili različne dolžine tonov. Nato so s pomočjo slik sami ustvarili ritem in ga izvedli s ploskanjem.


Zadnjo šolsko uro smo se razgibali z gibalnimi vajami po vzorcu ponavljanja – Ponovi za menoj. Nato so izvedli več iger, kjer so števila od 1 do 5, vključno s številom, 0, razvrščali po velikosti in s tem urili algoritmično razvrščanje.


Preživeli smo razburljiv teden, poln zanimivih aktivnosti, hkrati pa smo pridobili veliko novih znanj.
Zapisala koordinatorica projekta: Jana Ceder

Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU.