Teden projekta Utrinki na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

Učenci Osnovne šole Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

Učenci Osnovne šole Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

Na Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica smo v tednu od 20. 1. 2025 do 24. 1. 2025 izvedli več dejavnosti v sklopu projekta »Utrinki« – Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike.

Utrinki logo

V inovativnem oddelku 2. b so učenci z logičnim mišljenjem utrjevali orientacijo v prostoru in na mreži. Med različnimi dejavnostmi jih je najbolj pritegnil Lov na zaklad v mreži.

Slika 2
Slika 1: Lov na zaklad
Slika 1
Slika 2: Mreža na tleh učilnice

V oddelku 1. a smo izvedli projektni dan v obsegu 6 ur. Dan dejavnosti smo pričeli v jutranjem varstvu, kjer so se nam pridružili starši učencev. Učenci so staršem prikazali čarovniški trik z aktivnostjo Odkrivanje napak, kjer so med 36 karticami bele in črne barve poiskali napako. Nato so učenci skupaj s starši na polju na podlagah z aktivnostjo Omrežje za sortiranje algoritmično razvrščali števila od 1 do 5, vključno s številom 0, in hkrati utrjevali smeri levo in desno.

IMG cc29ccdd8c4191b1817ec0b623de8253 V
Slika 3: Aktivnost Odkrivanje napake
IMG e068cb2fb9bcef0393b68022c42281bd V
Slika 4: Omrežje za sortiranje

Sledila je učna ura orientacije, kjer so se učenci po navodilih premikali v prostoru v vlogi gasilcev. Ponovili so smeri in znanje utrjevali z aktivnostmi na karirastem papirju, na katerih so morali pravilno slediti zapisani poti s puščicami. Pravilna rešitev je bila črka določene barve, ki so jo preslikali pod pravo barvo na tabli. Dejavnost smo diferencirali s premetanko, kjer so bralci iz danih črk sestavili besedo.

20250121 084555
Slika 5: Sledenje ukazom do pravilne črke
20250121 084744
Slika 6: Reševanje premetanke

Nadaljevali smo z orientacijo v prostoru. Učenci so se razdelili v pare s sestavljanko, ki so ji poiskali sliko protipomenke na tleh učilnice. Eden drugega so po prostoru usmerjali do pravilne protipomenke. Za tem so se orientirali na karirastem papirju, kjer so s pomočjo puščic poiskali pravilno pot do slike z nasprotnim pomenom.

20250121 091301
Slika 7: Iskanje protipomenk v prostoru
20250121 092922
Slika 8: Iskanje protipomenk na mreži

Pri naslednji dejavnosti so učenci spoznali, da so slike in pisava na računalniku sestavljeni iz slikovne pike – pikslov. Učenci so zapisali svoje ime s številko, nato so z barvanjem kvadratov ustvarili sliko, kot jo ustvarijo računalniki.

20250121 104145
Slika 9: Zapis imena s številko
20250121 110504
Slika 10: Ustvarjanje slik kot računalniki

Pri glasbeni umetnosti so učenci ponovili, kaj so ritmični vzorci in se igrali igro Ritmični vlak. S pomočjo slik so utrdili različne dolžine tonov. Nato so s pomočjo slik sami ustvarili ritem in ga izvedli s ploskanjem.

20250121 112412
Slika 11: Izvajanje ritma
20250121 113755
Slika 12: Ustvarjanje ritmičnih vzorcev

Zadnjo šolsko uro smo se razgibali z gibalnimi vajami po vzorcu ponavljanja – Ponovi za menoj. Nato so izvedli več iger, kjer so števila od 1 do 5, vključno s številom, 0, razvrščali po velikosti in s tem urili algoritmično razvrščanje.

20250121 121958
Slika 13: Vaje za razgibanje po vzorcu
20250121 122425
Slika 14: Algoritmično razvrščanje števil

Preživeli smo razburljiv teden, poln zanimivih aktivnosti, hkrati pa smo pridobili veliko novih znanj.

Zapisala koordinatorica projekta: Jana Ceder

Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja