
Vas zanimajo nianse področja umetne inteligence (UI) in kako se prepleta s področjem izobraževanja? Vsi zainteresirani lahko zdaj brskate po straneh prosto dostopnega priročnika v petih jezikih: angleščini, francoščini, nemščini, italijanščini in tudi slovenščini.

Priročnik je odziv na naraščajočo vlogo UI v izobraževanju. Vprašanja o tem, kaj morajo učitelji vedeti danes in kaj bodo morali vedeti v prihodnosti, se razpravljajo v uradnih forumih in šolskih hodnikih po vsem svetu. Komisije na ravni posameznih držav in mednarodne organizacije, kot so Unesco, OECD in Svet Evrope, se dnevno ukvarjajo s to tematiko.
Kratki odgovori na pogosta vprašanja o učbeniku
Komu je učbenik namenjen?
Prvenstveno naslavlja potrebe učiteljev. Razpravlja o tem, kako se UI uporablja pri opravljanju šolskih nalog, kako ga je najbolje (ali ne) uporabljati v izobraževanju in na kaj je potrebno paziti. Poleg tega je vsebina posvečena temu, kar bi učitelji želeli razumeti o sami tehnologiji. Cilj je omogočiti učiteljem, da sprejemajo prave odločitve glede uporabe ali neuporabe AI v različnih vidikih svojega poklica. Ta priročnik je lahko koristen ne le za učitelje in njihovo usposabljanje, temveč tudi za ključne deležnike in starše, ki želijo slediti idejam in razvoju na tem področju.
Kdo so avtorji?
Priročnik temelji na razmišljanjih in prispevkih partnerjev znotraj konzorcija projekta AI4T (Umetna inteligenca za in z učitelji, glej opis spodaj) in tudi širše. Medtem ko sta Colin de la Higuera in Jotsna Iyer s katedre Unesco RELIA napisala in uredila večino priročnika, so njun prispevek podkrepili gostujoči avtorji iz partnerskih institucij.
Kako je nastal priročnik?
Ta priročnik je eden od rezultatov projekta AI4T. Projekt se je začel pred več kot 2 leti, dolgo pred prihodom Chat-GPT podjetja OpenAI. Konzorcij petih držav (Francija, Slovenija, Italija, Irska in Luksemburg) je prejel financiranje programa Erasmus+ (Ključni ukrep 3), da bi razmišljali o tem, kako bolje usposobiti učitelje za UI v svetu, kjer je bilo njeno vlogo v šolah in domovih vse težje prezreti.
Vsebina priročnika

Priročnik je sestavljen iz 6 poglavij, ki pokrivajo različne vidike uporabe UI v izobraževanju. Vsako poglavje obravnava temeljne koncepte, vpliv tehnologij na izobraževanje ter etične in družbene vidike.
Učbenik je odprt in dostopen pod licenco CC BY 4.0, kar pomeni, da ga lahko delite in prilagajate. Prav tako omogoča hitre posodobitve in sodelovalno pisanje. Namreč, trenutno že poteka delo na drugi izdaji, ki bo vključevala nove vsebine, videoposnetke in dodatne aktivnosti. Sodelovanje je dobrodošlo, zato vabljeni, da nam pišete na [email protected] s predlogi in prispevki.
Celotno besedilo učbenika je na voljo na spletni strani projekta AI4T brez potrebe po registraciji ali vpisu e-poštnega naslova.
Vabljeni k raziskovanju sveta umetne inteligence v izobraževanju!
Projekt AI4T, Umetna inteligenca za in z učitelji
Služba za digitalizacijo izobraževanja (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje) je skupaj s kolegi iz Fakultete za naravoslovje in matematiko (Univerza v Mariboru) in Pedagoškega inštituta partner v projektu. Eden izmed ciljev projekta je pripraviti celovito usposabljanje za učitelje o uporabi umetne inteligence pri poučevanju. Danes objavljen, prosto dostopen priročnik je del tega usposabljanja. Oblikovano usposabljanje bo do konca tega šolskega leta preizkusilo 262 učiteljev 73 slovenskih srednjih šol, nato ga bomo ponudili tudi vsem ostalim slovenskim učiteljem.