
V prvem valu šolanja na daljavo (med marcem in junijem), sem za celoten proces poučevanja uporabljala računalnik in njemu pripadajočo računalniško miško. Ob tem sem spoznala, da ima računalniška miška pri poučevanju veliko pomanjkljivosti, ki so moje delo oteževale. To se je pojavilo predvsem takrat, ko sem miško uporabljala pri zapisovanju različnih besed in števil pri učnih urah na Zoomu ali pri snemanju video-razlag. Njena uporaba je bila pogosto zamudna, zapis pa ni bil ravno podoben zapisu s svinčnikom na papir.

Glede na to, da tudi letos nadaljujemo s šolanjem na daljavo sem so odločila za nakup grafične tablice. Grafična tablica je naprava, ki jo lahko povežemo z računalnikom ali mobilnim telefonom. Gre torej za tablico, ki nam omogoča, da s posebnim pisalom nanjo zapisujemo, to pa sem nam sočasno prikazuje na računalniškem zaslonu. Ljudje grafično tablico pogosto uporabljajo namesto računalniške miške, ker nam omogoča tudi levi in desni klik, premik navzgor ali navzdol in klikanje.

Ker sem želela zadevo tudi sama preizkusiti sem se odločila za cenejšo grafično tablico znamke Gaomon, model S620. Ugotovila sem, da je za nemoteno in učinkovito uporabo pomembna predvsem vaja. Dobiti moraš občutek za to, kako močno pritisniti s pisalom na tablico ter občutek za prostor na tablici. Ko se tega naučiš je vse skupaj zelo enostavno. Največja prednost je torej v tem, da lahko črke, besede, števila, like itd. zapisuješ in rišeš tako, da je vse skupaj podobno realnosti, torej kot da bi pisal ali risal na papir. Na ta način je zapis veliko bolj urejen in lepše prikazan, hkrati pa je vse skupaj bolj časovno ekonomično, saj s takšnim pisalom delaš veliko hitreje kot z miško.
V primeru zanimanja za točno ta model grafične tablice in njenega delovanja si lahko ogledate naslednji video-posnetek: https://www.youtube.com/watch?v=AqtekkcOBnI&ab_channel=MathMathX
Nakup takšne grafične tablice je po mojem mnenju smiseln in učinkovit, saj ti z nekaj vaje omogoča veliko lepše, preglednejše in manj zamudne zapise pri poučevanju učencev. Prav tako lahko grafično tablico pri svojem delu uporabijo učenci, ki bi na ta način lahko prikazali kako snov zapisujejo in kako rešujejo naloge.
Tudi sama sem grafično tablico uporabljala pri delu na daljavo, saj mi miška ni zadostovala. Pri pouku tehnike in tehnologije ter fizike, mora učitelj za kvalitetno in učinkovito razlago veliko risati. Tu mi je bila tablica v veliko pomoč.
To se mi zdi res zelo uporaben pripomoček v času dela na daljavo pri učencih prvih razredov. V prvem valu sem delala cele noči, ko sem urejala posnetke zapisa posameznega števila (črke), snemala sebe pri zapisu v zvezek, da so se učenci s pomočjo posnetka, lahko učili poteznosti v svojem zvezku.
s pomočjo grafične tablice pa bi lahko veliko lažje, hitreje in tudi s strani motivacije delala med samim video srečanjem z učenci.
Katja Ajlec
Sama sem prvič preizkusila grafično tablico v času šolanja na daljavo. Posebej prav mi je prišla pri poučevanju stavčnih členov, kjer smo v povedih podčrtovali z ustreznimi znamenji. Všeč je bilo tako meni kot tudi učencem, saj je bila nazorno in jasno predstavljena snov.
Z grafično tablico lahko pišeš po že obstoječem dokument ali pa dokument sam ustvarjaš sproti. Tako lahko v besedilu kaj podčrtaš (npr. stavčne člene), označiš, popraviš, kaj dopišeš, narišeš.
Tablica je primerna tudi za popravljanje pisnih izdelkov – s tablico učitelj v dijakovo nalogo lažje vnaša popravke, opombe.
Pozdravljeni!
Uporaba grafične tablice je bila v času pouka na daljavo nujno potrebna. Ker učim med drugim tudi kemijo, se mi je uporaba zdela praktično nujna. Učencem, sem tako lažje razložila npr. urejanje kemijskih enačb, .. Na začetku se mi je zdela uporaba precej težka, ko pa se enkrat navadiš na to kako pisati in kje se kaj izpiše, pa je tako, kot da bi pisali po tabli.
Odlična ideja tudi za uporabo v šoli, učitelj sedi za mizo, piše na grafično tablico, učenci pa zapis vidijo na interaktivni tabli in si snov zapisujejo v svoje zvezke.
Lep pozdrav.
Grafično tablico sem uporabljal za popravljanje in ocenjevanje izdelkov med šolanjem na daljavo.
Za pripravo učnih ur v večini uporabljam iPad. Prednost je večopravilnost in razdeljen zaslon za učinkovito uporabo več aplikacij hkrati. Od aplikacij največ uporabljam Keynote, Pages, Goodnotes 5, Phonto in Picsart.
Grafična tablica je zagotovo zelo priročna pri dodatni popestritvi pouka in predvsem pri šolanju na daljavo.
Kljub vsemu se mi zdi, da je pri tem orodju nekaj pomanjkljivosti. Ključna se mi zdi, da učitelj na drugem zaslonu vidi svoje zapise.
Sam sem se osredotočil na uporabo ipad-a in ZOOM videokonferenčnega okolja. Ta vsebuje tudi nekatera orodja, ki se mi zdijo ključna za pouk matematike (geometrija). Prav tako pa na istem zaslonu vidiš svoj izdelek.
Grafično tablico sem uporablala pri razlagi učne snovi, dopisovanju na spletne strani SDZ, .. na daljavo in v kombinciji dela v učilnici in daljavo.
Celoten čas izobraževanja na daljavo sem uporabljal grafično tablico in imam zelo pozitivno mnenje o uporabnosti te naprave. Dejansko lahko teoretični pouk izvedeš na daljavo s pomočjo grafične tablice, popolnoma enako, kot v šoli.
Pri delu na daljavo sem se tudi sam posluževal uporabi grafične kartice, pri strokovnem modulu Tehnično risanje. Zelo olajša delo, ter omogoča širok spekter delovanja ter seveda uporabe.
Grafično tablico sem uporabljala pri razlagi nove snovi, pri reševanju in pregledovanju nalog. Pri pouki lahko pisanje po grafični tablici zamenja pisanje na tablo.
Grafične tablice se mi zdijo zelo primerne pri vsebinah, pri katerih je treba razvijati motoriko pisanja in risanja (slovenščina, matematika, geometrija, likovna umetnost…). Če bi grafične tablice lahko imeli vsi učenci, bi ob primeru pouka na daljavo lahko vsak učenec nekaj napisal “na tablo” v OneNote ali kateri drug program za prikazovanje preko spleta. Prav tako bi lahko isti princip uporabil pri uporabi interaktivnih zaslonov v samem razredu.
Sama sem si kupila grafično tablico, ko smo imeli pouk na daljavo. Uporaba grafične tablice pri pouku na daljavo se mi je zdela zelo smiselna, saj sem z njo veliko delala, npr. popravljala naloge učencev (te so mi poslali v word ali pdf obliki), uporabljala sem jo tudi pri videokonferencah – delila sem prazen dokument (npr. OneNote ali kateri drugi program za prikazovanje preko Teamsov) in na njega pisala razlago. Zgledalo je kot da pišem na tablo pri normalnem pouku v učilnici. Učenci so pa prvo poslušali razlago in si nato snov zapisali v zvezek (kot pri normalnem pouku).
Grafična tablica je v času pouka na daljavo ne samo učiteljem olajšala delo ampak tudi vsem, ki so kakor koli učencem nudili pomoč. Še danes se jo lahko uporablja pri pouku. Če bi jo imela, bi jo uporabila v primeru, ko je potrebno napisati kakšno rešitev, kaj obkrožiti ali poudariti, da učenci vidijo na wordovih ali pdf datotekah, ki se projecirajo. V tem primeru lahko samo dopišeš komentar/rešitev. To prihrani čas, hkrati pa narejene spremembe lahko tudi shranimo.