
Eksperimentalno delo z učenci lahko izvajamo na dva načina. Kadar želimo pokazati mikro sliko, lahko uporabimo virtualni laboratorij, sicer pa kar klasično eksperimentiranje v razredu. Za ponovitev snovi izvajamo poskuse v virtualnem laboratoriju.
Na spletu obstaja več virtualnih laboratorijev. Mi smo izbrali tega: https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_sl.html
Seznanitev s pripomočki
Učence pred pričetkom seznanimo s pripomočki v virtualnem laboratoriju. Prav tako jim demonstriramo način dela.
Pripomočki, ki jih najdemo na levi strani so pripravljeni za izdelavo poljubnega vezja. Na desni strani najdemo pripomočke za prikaz različnih meritev. Določimo lahko tudi upor vodnika in baterije. Na levi strani je meni podaljšan s puščicama gor in dol – če kliknemo na eno od njiju, se nam prikaže še več dodatnih pripomočkov.
Uporaba laboratorija
Kadar kliknemo na baterijo, se nam prikaže skica vezja, če kliknemo na simbol baterije pa shema vezja. Žarnica ima napačen simbol, zato jih na to pred delom opozorimo.
Za enostavno delovanje lahko pripravimo simulacijo enostavnega električnega kroga s stikalom in merjenjem napetosti. Na pripomoček stisnemo z levim gumbom in ga nesemo na prostor za eksperimentiranje.
Zaključek
Virtualni laboratorij je enostaven za uporabo, z njim lahko prikažemo različne električne poskuse. V devetem razredu učenci zelo radi uporabljajo ta laboratorij. Mi ga uporabljamo tako, da v virtualnem laboratoriju sestavijo poskus in ga potem preizkusijo v realnosti.
Zanimivo je pobrskati in prebrati zanimiv prispevek, ki predstavi eksperimentalno delo. Predvsem nam, ki se ne ukvarjamo poklicno z vašo smerjo. Priznam, da sem se (no, smo se) doma luštno poigrali z laboratorijem in malo obnovili znanje. 🙂 Članek je napisan po vseh navodilih.
Takšno delo se mi zdi idealno za motivacijo oz. aktivacijo dijakov. Bom uporabil pri pouku.